24 maart 2022

ANWB Wegenwacht-aanhanger helpt gestrande EV’s met elektrische jerrycan

Pechgevallen veranderen bij de Wegenwacht, door de ontwikkeling van auto’s. Elektrische auto’s staan steeds vaker stil langs de weg met een lege accu. De Wegenwacht schiet onderweg te hulp met een bijzondere aanhanger. Wat kan die aanhanger eigenlijk? Jim Otjens, automotive engineer bij de ANWB, vertelt over zijn opvallende ontwerp.

In vier Wegenwacht-voertuigen is  inmiddels een laadstation voor elektrische voertuigen ingebouwd. “Om wat flexibeler te zijn hebben we een vijfde laadstation in een aanhangwagen geplaatst”, vertelt Jim Otjens.

“Iedere Wegenwacht heeft zijn eigen voertuig. Als de Wegenwacht geen dienst heeft, staat zijn of haar auto stil en is een