22 maart 2022

Belgische trend: waarom bij Imacar naast auto’s ook elektrische fietsen staan

Het Belgische Imacar is dealerbedrijf voor de merken Peugeot, DS Automobiles, Citroën, Opel en Hyundai. Vorig jaar zijn ze gestart met de verkoop van elektrische fietsen in een shop-in-shop in hun showroom flagshipstore in Sint Niklaas. Met de Hello Vélo e-Bike Store profileren ze zich als een fullservice mobiliteitspartner. “Dit franchiseconcept biedt een nieuw verdienmodel voor autobedrijven, op een duurzame manier en met beperkte distributiekosten.”

Fotografie: Peter Roek

Wanneer je de ruime showroom van Imacar in Sint-Niklaas via de zijingang binnenstapt, dan word je meteen geconfronteerd met elektrische fietsen. Een hoge wand zorgt voor de afscheiding van de e-bikes met de