29 augustus 2013

ContiTech video: Hoe monteer je een elastische riem?

Elastische multiriemen zijn in opmars. Deze riemen hebben geen spanrollen nodig en zorgen zelf voor de juiste spanning. Hoe vervang je zo’n riem? En hoe voorkom je beschadigingen tijdens de montage? ContiTech Power Transmission Group geeft advies.

ContiTech waarschuwt voor het vervangen van een elastische multiriem door een normale multiriem. “Dat mag niet! Een normale multiriem rekt niet uit en zorgt voor een onjuiste spanning. Dat zorgt voor schade. En het is nog maar de vraag of je hem gemonteerd krijgt”, zegt Markus Pirsch, marketing manager bij de Contitech Power Transmission Group.

Gebruik het juiste gereedschap