10 januari 2023

EV-kennis trainingen door Bosch: ”Het zou wel eens hard kunnen gaan met de elektrische bestelauto”

EV in de universele werkplaats? Veel autotechnici hebben het NEN 9140-certificaat op zak, vaak hebben ze meer trainingen gevolgd en de tools en PBM’s zijn present. Maar hoe zit het in de showroom? Is daar de kennis beschikbaar om de EV-klant te adviseren? EV Academy traint Bosch-ondernemers, receptionisten en verkopers. AMT traint mee.

“In gesprek met de klant wil je de bovenliggende partij zijn als het op EV-kennis aankomt”, zegt trainer Arjan Harkema tegen zijn klas van Bosch Car Service-ondernemers. “Niet om de klant te overbluffen, wel om hem te kunnen verkopen wat hij nodig heeft.”
Voorbeeld: sommige mensen zeggen