NL Rotterdam
Lezing | 05 mei 2012

2012-05-05 Oldtimerrit naar de Rijke Museum

Dit was, blijkens de vele leuke reacties achteraf, weer een heuse voltreffer.
Ondanks het slechte weer hadden we 96 deelnemers waarvan er 25 met een oldtimer waren gekomen.
De start was bij het Pannenkoekenhuis aan de Binnenmaas in Barendrecht.
We begonnen met een lekkere kop koffie met appelgebak en voor de mensen zonder dieetideën, dan ook nog met slagroom en warme vanillesaus.
Aan de hand van een duidelijke routebeschrijving (samengesteld door ons lid Ton Reemans i.s.m. Gerrit Konijnendijk,onze voorzitter,) gingen we om ± 10.15 op weg. Via de Heinenoordtunnel naar Mijnsherenland en verder via Putterhoek langs de deels al afgebroken suikerfabriek door de polder om uiteindelijk bij het veer naar Spijkenisse te arriveren. Dit veer is niet zo groot maar het Spui is ook niet zo breed dus de wachttijd viel reuze mee.
Hierna verder langs het Spui en een wegomlegging, omdat de Zeedijk afgesloten was, naar Hellevoetsluis. Bij de binnenkomst in Hellevoetsluis ondervonden de mensen die er niet bekend zijn wat probleempjes. De “Kooilaan” was wat lastig te vinden en diverse deelnemers kwamen op de parkeerplaats van een winkelcentrum terecht. Dankzij de TomTom kwamen de meesten toch weer op de route. Via Rockanje en Oostvoorne reden we naar onze eindbestemming: het industriegebied “De Pinnepot”
In het “de Rijke Museum” stond de zeer uitgebreide lunch al klaar en daar werd dan ook dankbaar gebruik van gemaakt! Hierna kon een ieder in eigen tempo het uitgebreide museum bekijken. De heer de Rijke is begonnen met het verzamelen van Fords maar nu staan er bijna nog meer andere merken automobielen ( of wat daar voor door moet gaan)
Er staat ook een hele collectie bromfietsen, motoren, telefoons, typemachines e.d. en niet te vergeten, radio’s en televisies.
Aan de wanden een hele collectie autominiaturen en ander automobilia.
De laatste hal stond vol met vrachtwagens,bussen en brandweerwagens.
Kortom: Er was voor ieder wat wils.
Een groot woord van dank aan de 2 organisatoren van deze clubrit en het bewijst wederom dat je de ATC niet alleen nodig hebt om bij te blijven maar je kan er ook gezellige dagen mee beleven.
Foto’s van deze Oldtimerrit KLIK OP ONDERSTAANDE LINK
Met vriendelijke groet,