NL Rotterdam
Lezing | 15 oktober 2013

2013-10-15 Verslag infoavond van 2 Bond

Deze avond werd verzorgd door de mede eigenaar van de firma “2 Bond” de heer Ing Frank van den Reek en stond in het teken van lijmen in de breedste zin van het woord. Allereerst kwam de coördinator bij het NIL ( Nederlands Instituut voor Lastechniek) de heer Ben Weernink aan het woord. Deze legde het belang uit van het weten wat je bij het lijmen wel en niet moet/mag doen. Onwetendheid is een van de meest voorkomende problemen bij het lijmen. Het NIL heeft hiervoor een speciale eendaagse workshops. zie www.nil.nl Hierna kwam Frank van den Reek weer aan het woord en deze liet aan de hand van diverse voorbeelden zien wat je met lijmen wel en niet kunt doen en benadrukte nogmaals dat een goede basiskennis omtrent de toepassingen voor de diverse lijmsoorten, cleaners en activators onontbeerlijk is om een goede en betrouwbare verbinding te kunnen maken! Diverse lijmsoorten werden besproken en gedemonstreerd o.a. 2 strippen deels op elkaar gelijmd waarna na de pauze iedereen de sterkte van deze verbinding kon uitproberen. De verbinding hield uiteindelijk geen stand maar we wisten ook niet dat een van onze bestuursleden zo sterk was! De aanwezigen kregen allemaal een dubbel strookje folie waartussen 2 verschillende soorten dubbelzijdig tape was geplakt. Hierbij bleek dat de ene soort tape prima uit elkaar te trekken was maar bij de andere soort was het schier onmogelijk. Weer een bewijs dat een goede productkeuze onontbeerlijk is en daarvoor is de heer van den Reek van 2 Bond de aangewezen persoon. Als kanttekening hierbij : 2 Bond levert geen relatielijm!
Uit deze avond bleek maar eens temeer dat je de ATC hard nodig hebt om met de huidige verlijmingen om te kunnen gaan!

Foto’s van deze avond KLIK OP ONDERSTAAND LINK.

Klik hier

Met vriendelijke groet,