NL Rotterdam

Verzorgd door: Alex Severs en Gerard Bonenkamp
Datum: 24-11-2016
Lokatie: Harmelen
Per luxe touringcar en op eigen gelegenheid zijn de 40 leden afgereisd naar Harmelen.
Ondanks grote drukte op de weg kon de presentatie toch om even na acht uur van start gaan.
Greenes Group is een bedrijf dat zich bezig houdt met het ontwikkelen van duurzaam vervoer.
In de presentatie liet Alex zien dat er nogal wat verschillende manieren zijn om schoon en duurzaam te rijden.
De voor- en nadelen van rijden op groene stroom , waterstof, LPG, benzine, diesel, brandstofcellen, CNG, LNG, Biogas, Bio-ethanol, Bio-diesel of een combinatie ervan, kreeg de nodige uitgebreide uitleg.
Het toepassen van groengas (Aardgas en Bio-gas) is het meest duurzaam en schoon.
Deze energiebron is ook vandaag ruim voorhanden, denk bv aan gas uit afval en gas uit koemest.
Het aardgasnet in Nederland kan perfect zorgen voor een continu aanvoer op elk moment en waar dan ook.
Het is daarom dat Greenes Group op groengas de meeste activiteiten richt.
Na de presentatie en een gezellige pauze kregen we uitgebreide uitleg over de activiteiten in de werkplaats.
Hier werd een grote reeks VW Transporters T6 met Tsi benzinemotor omgebouwd naar rijden op groengas. In een line-up waren de verschillende stadia te volgen.
Gerard Bonenkamp, Technisch Manager bij Greenes Group, heeft tijdens de tour uitgebreid uitgelegd hoe een Transporter met een Euro VI benzinemotor uitgevoerd wordt met een groengas-installatie. Dat dit niet zonder slag of stoot tot stand komt is ook duidelijk geworden.
Heel veel testen en ontwikkelen gaat vooraf aan het verkrijgen van een perfect product en dat gaat bij dit bedrijf prima in orde komen .
Een gezellige en zeer leerzame avond bij een gastvrij bedrijf met sympathieke mensen.
Alle aanwezigen zijn, voorzien van een flinke hoeveel kennis over groengas en de mogelijkheden, om ongeveer 23.00u weer huiswaards gekeerd.
29-10-2016 John van der Lans
Foto’s van deze lezing klik op onderstaande link.

2016-11-24 Greenes Group