NL Rotterdam

Verzorgd door: Remco Lablans
Datum: 18-5-2017
Lokatie: Actief College Oud Beijerland
Voor de “klas” van zo’n 40 ATC leden stond deze avond Remco Lablans die ruim 25 jaar aktief is met het leveren van TSL smeermiddelen. TSL is een hoogwaardig smeermiddel waarmee fantastische resultaten worden gehaald. In de race- en rallywereld, oldtimers, offshore en lanbouwtechniek etc. is men inmiddels meer dan overtuigt van het nut, dat laten de talloze positieve referenties wel zien.
Wat TSL nou precies is werd door Remco vol enthousiasme uit de doeken gedaan.
Een mooie Power Point presentatie is niet helemaal wat Remco graag gebruikt, alle aandacht kon dus naar de Timpken-machine waar onder je ogen bijzonder wonderbaarlijke dingen tot stand kwamen.
Tijdens het roken en stinken van de zwaar belaste vloeistof (met dank aan Keesvd Lely!) kwam de testmachine vele malen steunend en kreunend tot stilstand.
Het moment dat je dacht nu komt het nooit meer goed bracht het TSL-product uiteraard toch weer een oplossing!
Een paar tafels waren rijkelijk gevuld met flessen, smeerpennen, vetkokers, spuitbussen en sherry-cans, de handelswaar van Remco.
TSL is een pure vloeistof zonder vaste stoffen zoals P.T.F.E. (Teflon), MoS2 (Molybdeen) en grafiet, welke kunnen aankoeken, verstoppen en/of uitzakken, wat motorproblemen kan veroorzaken. TSL wordt volledig opgenomen door de olie en via de oliestroom naar de te smeren oppervlakken vervoerd waar TSL onder belasting een verbinding aangaat met het metaal. Deze verbinding is praktisch onverbreekbaar. Het gesmeerde oppervlak wordt hierdoor glad en stabiel waardoor de wrijving sterk vermindert. Het resultaat een optimale smering en minder slijtage.
levert verschillende TSL producten: olieadditieven, vetten, multispray en oliepennen.
Meer weten over TSL smeermiddelen en de mogelijkheden?
Klik op www.lare.nl voor alle info.
6-6-2017 John van der Lans

Foto`s van deze lezing KLIK OP ONDERSTAANDE LINK