NL Rotterdam
Lezing | 12 december 2019

2019-12-12 Verslag lezing elektrische fietsen – Stella Ridderkerk

2019-12-12 elektrische fietsen - Stella Ridderkerk

John van der Lans maakte voor ons een verslag van de lezing over elektrische fietsen, gehouden bij Stella in Ridderkerk, op 12 december 2019.
Verslag van: bezoek aan Stella
Verzorgd door: Raoul Ebels (Teammanager Stella Ridderkerk)
Datum: 12-12-2019
Lokatie: Stellawinkel te Ridderkerk
Deze keer waren de 72 ATC leden op bezoek bij een vestiging van de landelijke keten van de Stella fietsenfabriek. De ontvangst met koffie met gebak liet zien dat we met z’n allen zeer welkom waren.
Dat het elektrisch fietsen bij veel van de (toch al wat oudere) bezoekers veel aandacht heeft zal niet onbekend zijn. Vrijwel alle vragen uit de groep waren afkomstig vanuit de dagelijkse ervaringen van de elektrische fiets en niet altijd van het merk waar we op deze avond op bezoek waren. Maar ook schoolgaande jeugd en de forens is natuurlijk blij met de komst van de e-bike.
Ongeveer 8 jaar geleden waren 2 jonge ondernemers uit Nunspeet er van overtuigd dat de ebike de wereld ging veroveren. Door de tussenhandel uit te sluiten en te gaan werken met eigen Stella-vestigingen kon de handel voor scherpe prijzen van start gaan. Ook het afleveren en service verlenen aan huis was indertijd een schot in de roos. Door het toepassen van “geen gezeur garantie” en zeer hoge kwaliteitseisen heeft Stella een hoge plaats op de betrouwbaarheidslijst weten te bemachtigen.
Een Stella-fietsverhuur op Texel is een uitermate geschikt testcentrum waar alle nieuwe modellen eerst door de fietstoerist worden mishandeld. Als het daar heel blijft wordt het model pas in de handel gebracht.
De avond is gevuld met duidelijke uitleg over alle verschillen in materialen, overbrengingen, verlichting, modellen, prijzen, stroomverbruik, kleuren, gewichten, middenmotor, voorwielmotor, enz. enz. Het was als het ware een catwalk werden de verschillende modellen voorgereden en geshowd, een zeer bijzondere ervaring.
Bij vertrek kregen we een voor de ATC aangepaste prijslijst mee om thuis een mooi geprijsd karretje uit te gaan kiezen.

John van der Lans