NL Twente
Excursie | 25 juni 2022

Jubileum 75 jaar ATC

Op 4 juli 2021 bestond onze mooie vereniging 75 jaar, daarom een gezellig groot jubileumfeest op 25/06/2020!

Lees hieronder het verslag van deze leuke dag!

bustrip naar Druten

Vanwege het niet zo grote aantal deelnemers aan dit leuke uitje zijn we met twee minibusjes om 11.15 vanuit Wierden vertrokken.

Rond 12.45 kwamen we aan in Druten, waar bij het Metropole al een behoorlijke hoeveelheid autos van mede ATC’ers voor de deur geparkeerd stonden, de koffie stond klaar, en een aantal food trucks bood een verscheidenheid aan hapjes aan.

Binnen was er van alles te zien, met een aparte afdeling ter vermaak van de deelnemende partners, maar eigenlijk was het museum zelf groot genoeg om je te vermaken. We kregen een rondleiding door de privé verzameling van Frans van Haren, waarbij een medewerker van het Metropole ons wat speciale verhalen over een aantal tentoongestelde auto’s vertelde, iedere auto heeft daar een eigen verhaal (geen technische uitleg, maar daar weten de meesten zelf waarschijnlijk wel genoeg van).

In de achterste hal was een enorme hoeveelheid vrachtwagens te zien, grotendeels gerestaureerd, en voorzien van de firma gegevens van Frans van Haren (Excluton/Beton bestrating etc.) in een bij het bouwjaar van de wagen passende setting. Een heel mooie verzameling, waarvan André Holtrop, die uit een familie met een transportbedrijf blijkt te komen, tot mijn grote verbazing bij vrijwel elke auto wist wat het was, en wat nuttige details kon vertellen.

Ewert Huisjes gaf aan, dat de technische lezingen bijzonder interessant waren, en ik had de indruk, dat de resterende deelnemers zich prima hebben vermaakt deze dag.

Voor de mensen van organisatie van dit evenement hadden we Slatmans Saksische kruidkoek meegenomen, en ook dat gebaar werd op prijs gesteld.

Rond 18.30 vertrokken we weer richting Wierden, waarna Ewert en ik de minibusjes terugreden naar de thuisbasis, Auto Combi in Hardenberg, die ons als ATC Twente de busjes op een heel nette manier heeft aangeboden.

(kort verslag van Wineke)