Livestream | 18 januari 2022

ATC-AMT Livestream: Hoe kwam het nieuwe bandenlabel tot stand?

Ondanks de afzegging van Ten Kate Yamaha Racing zenden we op 18 januari a.s. toch een livestream uit.

Dit dankzij Michiel van Koeverden van Apollo Vredestein.
Na het bijwonen van deze uitzending weet je alles over het nieuwe bandenlabel en heb je meer kennis over het ontwikkelingsproces van banden.

Vanaf 20212 kennen we al een bandenlabel, dat iets zegt over de energie nodig om de band bij de juiste bandenspanning te rollen en het lawaai dat de band veroorzaakt.

Vanaf mei 2021 kennen we een aangepast bandenlabel dat iets zegt over de energie, het bandenlawaai en de waterafvoer.
Tevens vermeldt het label of de band een erkende winterband is.

Belangrijk voor het bedrijf welke de band monteert is, of wordt voldaan aan de verplichting dat de klant geïnformeerd wordt over het label dat voor zijn nieuwe banden geldt.

Dit moet uitgelegd worden!  Men beweert dat de overheid hierop aan het controleren is en dus is het zaak voor de autobedrijven / bandenbedrijven om zich goed aan de wet te houden!

Michiel van Koeverden
  (Areamanager / Tyre information Centre Vredestein / Apollo)  legt ons haarfijn uit wat de gevolgen kunnen zijn van niet of onjuiste informatie!

Ook geeft hij een inkijkje in de effecten van een onjuiste bandenspanning op de energie en het lawaai én de invloed van het wegdek op de waardes.
Zijdelings praat Michiel ons ook bij of het wegdek van tegenwoordig de bandenontwikkeling nog wel bij kan houden…..

Banden zijn een belangrijk product voor het autobedrijf, voor de veiligheid en het rijcomfort. Daarom mag je deze livestream zeker niet missen!

Dinsdag 18 januari

De livestream wordt uitgezonden op dinsdagavond 18 januari om 19.30 uur. Mocht je tijdens de uitzending vragen hebben, dan stel je ze live aan Michiel via de youtube chat of e-mail.  Het mail adres wordt regelmatig getoond tijdens de uitzending.

De uitzending neemt ongeveer een uur in beslag, enigszins afhankelijk van het aantal vragen dat gesteld wordt.

Kortom, als je wilt weten hoe de ontwikkeling van banden wordt aangepakt, wat daarbij allemaal wordt vastgelegd en wat het belang is van juiste klanten informatie, dan moet je gewoon even bij deze livestream aanwezig zijn!

Dus….  18 januari , we starten om 19.30 uur!

Let op: terugkijken kan, maar alleen voor ATC leden.

Even inloggen dus en jullie kunnen op deze pagina de gehele livestream (opnieuw) bekijken!

Historie alleen zichtbaar voor leden.

Login om de historie te bekijken.

Inloggen