NL Utrecht
Lezing | 01 januari 2021

ATC Automotive E-Day op zaterdag 10 mei 2014

Op zaterdag 10 mei organiseerde de ATC in samenwerking met de fa. Van der Sijs Techniek & Automatisering te Wijk bij Duurstede een Automotive E-Day.
Onze leden en introducees konden kennis maken met het rijden van elektrische auto’s en via lezingen met de techniek hiervan.
Zowel voor het rijden als voor de lezingen was erg veel belangstelling en ongeveer 265 mensen hebben van deze gelegenheid gebruik gemaakt.
De lezingen die werden gegeven, gingen over de volgende onderwerpen:
Intelligente laadpunten, Is elektrisch rijden iets voor mij, Geen limiet aan elektrische kilometers, Cargohopper zero emissie stadsdistributie, Waar komt de stroom vandaan die naar de laadpalen gaat, Techniek achter elektrisch rijden en hoe kijkt de energieleverancier hier naar.
Verder kregen we nog een rondleiding door het bedrijf en konden wij zien hoe zij op deze markt inspeelden.
Elektrisch rijden heeft steeds meer mogelijkheden, maar is door zijn huidige beperkingen nog alleen geschikt voor specifieke doeleinden. De ontwikkelingen op dit gebied gaan nog steeds door dus wellicht wordt het gebruik van een elektrische auto een heel normaal.
Verder was de catering ook goed verzorgd en ging iedereen aan het eind van de dag met een hoop elektrische kennis naar huis.

ATC Automotive E-Day op zaterdag 10 mei 2014