NL Arnhem-Nijmegen
Lezing | 01 januari 2021

Bedrijfsbezoek Ganzeboom Almelo

Ganzeboom geeft Arnhem-Nijmegen een kijkje in de keuken van de Automaatbak reparatie.
Woensdag 1 april 2015 hebben wij, van Arnhem-Nijmegen, de gelegenheid gekregen om en kijkje te nemen bij de Firma Ganzeboom.
Na een voorspoedige busreis met de Firma Toonen werden we in Almelo ontvangen met koffie en cake.
Na een korte introductie over de activiteiten van de Firma Ganzeboom volgde en nadere uiteenzetting over de werking van de koppelomvormer en de daarbij veel voorkomende defecten welke door Ganzeboom na het open slijpen van de diverse koppelomvormers gevonden worden.
Hierbij werden door de lezinggever meerdere voorbeelden getoond aan de aanwezige leden.
Na deze introductie werd de groep verdeeld in een viertal groepen om aan de rondleiding door de prachtige werkplaats te maken.
Er werd op en viertal locaties uitleg gegeven door diverse medewerkers van de Firma Ganzeboom, zo werd er uitgebreid getest op de testbank voor eindcontrole van de automaatbakken.
Ook het inwendige van de automaat kwam uitgebreid aan bod, de medewerkers gaven tekst en uitleg bij de revisie van kleppenblokken en het testen van deze kleppenblokken.
Ook voor het spoelen van automaatbakken was een testopstelling gemaakt en werd gedemonstreerd hoe hier een en ander in zijn werk gaat.
Tot slot van de rondleiding kwam ook de koppelomvormer nog aan bod waarbij een kijkje gegeven werd hoe deze is opgebouwd met als laatste handeling het opnieuw aflassen van een gereviseerde koppelomvormer een proces wat geheel automatisch gaat.
Na deze uitgebreide rondleiding werden we aan het einde van de avond nog getrakteerd op een drankje waarbij Egbert namens de afdeling Arnhem-Nijmegen de lezinggever en de mensen die de diverse presentaties hadden verzorgd een presentje had overhandigd, de terugreis aanvaard.

Bedrijfsbezoek Ganzeboom Almelo