NL Amsterdam Kennemerland
Bedrijfsbezoek | 22 april 2022

Bezoek Car Terminal Koopman

Bedrijfsbezoek Koopman B.V.
logistieke schakel in wereldwijde distributie van auto’s

De Amsterdam haven is in ontwikkeling. U zult dit ervaren tijdens ons bezoek aan de Koopman Car Terminal, een belangrijke speler in het Roll on Roll off (RoRo) verkeer van nieuwe auto’s.

Bij Koopman B.V. leggen autoschepen aan met een capaciteit van 4000 auto’s. Deze lossen auto’s van overzeese autoproducenten en nemen auto’s van West-Europese fabrikanten aan boord.
Koopman is één van de belangrijkste logistieke schakels in de distributie van auto’s naar West-Europese bestemmingen, en de aanvoer van nieuwe auto’s richting de Amsterdamse terminal. Kortom, op de Koopman Car Terminal ziet u gigantische aantallen auto’s op weg naar hun eindbestemming. Zie www.koopman.nl

Koopman regelt niet alleen transport van fabrikant naar eindbestemming. Onze gastheer Edwin van Woudenberg, Commercieel Manager Automotive, zal ons over de diensten vertellen die Koopman aanbiedt binnen de waardeketen van productie tot aflevering van de auto.

Een interessante dienst is de Pre-Delivery naar de eindklant: de dealer, de eigenaar of leaserijder. Tijdens de rondleiding bezoeken wij het PDI (Pre Delivery Inspection) afdeling waar de auto’s worden geïnspecteerd, uitgelezen, gepoetst en rijklaar gemaakt voor aflevering op de afgesproken plaats en tijd. En, indien nodig, worden kleine schades hersteld.

Tijdens ons bezoek presenteert Allard Klinkers als vertegenwoordiger van de Port of Amsterdam de expansiemogelijkheden in het havengebied, met name voor de RoRo activiteiten. Immers, met de opening van de nieuwe zeesluis in IJmuiden versterkt de Amsterdamse haven zijn positie in het vrachtvervoer overzee.

Dit bezoek wordt éénmalig georganiseerd voor ATC Afd. Amsterdam-Kennemerland. Heeft u interesse, meld u aan bij de voorzitter, voorzitter@atc-ak.nl of via mob. 06 1585 9112 (geen voicemail inspreken).

Het aantal deelnemers is beperkt dus meld u op tijd aan! Leden van ATC Afd. Amsterdam-Kennemerland hebben voorrang boven leden van andere afdelingen.

Vermeld volledig uw naam, adres, mobiele nummer en naam van uw werkgever. U ontvangt een bewijs van deelname.

Programma:

* Presentatie “Port of Amsterdam” door Allard Klinkers