NL Arnhem-Nijmegen
Lezing | 01 januari 2021

Bezoek Classica Essen op zaterdag 29 maart 2014

Zaterdag 29 maart 2014 was het dan zover, om 07.30 uur zaten de eerste deelnemers al aan de koffie in het Wapen van Elst in afwachting van het het vertrek naar de Classica beurs in Essen.
Alle deelnemers aan deze reis waren ruim op tijd aanwezig en nadat iedereen zijn koffie of thee naar binnen had gewerkt vertrok de bus om 08.15 uur richting Essen.
Na een rustig verlopen reis en de nodige gesprekken in de bus werden we rond de klok van tienen voor de deur van de Expositie-hallen afgezet.
Van hieruit gingen de verschillende deelnemers, in veelal groepjes van twee, ieder hun eigen weg.
De classica in Essen biedt een grote veelzijdigheid aan klassieke veelal gerestaureerde voertuigen te zien. Ook zijn er vele mogelijkheden om tot aankoop van een klassieker over te gaan.
Voor een dergelijke aankoop moet je echter wel diep in de buidel tasten, de vraagprijzen liegen er namelijk niet om.
Bijna alle merken zijn wel vertegenwoordigd op deze beurs echter een paar merken springen er uit zoals Porsche, BMW, en Mercedes.
Mercedes was met zijn eigen stand veruit de grootste en imposantste van allemaal.
Naast de vele klassiekers die er te zien waren waren toonde Mercedes ook een uitgebreid scala aan historische racewagens van uit het verre verleden tot en met het heden.Ook de toerwagen versies waren met verschillende generaties vertegenwoordigd.
Ook het merk Porsche was met een overvloed aan modellen vertegenwoordigd, alleen stonden die niet op een grote stand maar waren over meerdere stands van restaurateurs vertegenwoordigd.
Alles bij elkaar was een het een hele mooie dag om op terug te kijken, er was ontzettend veel moois te zien.
Na een vermoeiende dag werd om 16.00 uur de terugreis aanvaard naar Elst.
Voor de een was deze dag dermate vermoeiend dat hij de terugreis gebruikte om met de ogen dicht nog even na te genieten, terwijl anderen nog uitgebreid napraten over datgene wat zij deze dag gezien en ervaren hadden.
Na een veilige terugreis werden bij terugkomst in het Wapen van Elst ontvangen met een drankje en werden we verrast met een uitgebreid warm en koud buffet, hetgeen we na deze inspannende dag ons heerlijk lieten smaken.
Tot slot hebben we ons nog te goed gedaan aan een overheerlijk dessertbuffet en hebben we langzaam aan de terugreis naar huis aanvaard.
Al met al was dit een zeer geslaagde dag, namens alle deelnemers wil ik de organisatoren van deze dag hartelijk bedanken voor de voortreffelijke wijze waarop deze dag was georganiseerd.

Bezoek Classica Essen op zaterdag 29 maart 2014