NL Twente
Excursie | 15 mei 2023

Dagexcursie Keulen Ford en Deutz update 09/05/2023

Dagexcursie naar Keulen:

Update 09/05/2023: Om medische redenen zijn er twee plekjes vrij gekomen, wie nog graag last minute mee wil a.u.b. telefonisch bij Ewert melden!

We bezoeken de Ford fabriek in Keulen, en de motorenbouw van Deutz, een gezellige dag met veel technische uitdagingen!

Sinds 1931 heeft Ford een productielocatie in Köln-Niehl. Wat in de jaren 70 begon als project “zuinig compact autootje” heeft zich inmiddels wel bewezen, want sinds de eerste Fiesta in 1976 van de band rolde, bouwde Ford er meer dan 22 miljoen! Een flink aantal, dat het model ook meerdere malen de titel ‘best verkochte kleine auto van Europa’ opleverde.
Voordat Ford na ruim 45 jaar stopt met de productie van de Fiesta, hebben wij als ATC Twente de kans om deze fabriek nog een keer te bezoeken!

Na de lunch krijgen we een rondleiding bij Deutz, een kijkje in de productie, techniek & montage, en brengen we een bezoek aan het Deutz Museum (150 jaar motortechniek).

Volgens planning eten we wat op de terugweg, we starten en eindigen bij Frans op den Bult in Deurningen, waar ook gelegenheid is uw auto gedurende de dag te parkeren.

Voor leden van ATC Twente kost deze leerzame trip € 50, voor introducees en leden van andere afdelingen is dit € 110.

Leden van ATC Twente gaan voor op introducees, er kunnen maximaal 45 personen mee

Aan/-afmelden VOOR 15/04/2023

let op: bij Ford geldt op het hele terrein maskerplicht, vergeet niet er een mee te nemen!

Fotograferen, filmen en het maken van geluidsopnamen is verboden, laat je mobieltje dan dus even in de bus.