NL Zeeland
Lezing | 31 mei 2023

Een lezingavond over de waterstof tractor en aansluitend de ledenvergadering.

We zijn welkom bij Kloosterman B.V. in Kapelle voor de presentatie van de tractor op waterstof aandrijving. Carlo zal ons alle in en outs vertellen als eindgebruiker van waterstof als brandstof voor de tractor.  H2 Dual Power | De allereerste waterstoftrekker ter wereld

Kloosterman B.V. Grondverzet | Transport | Agrarisch loonwerk (kloostermanbv.com)

Kloosterman B.V. is een dienstverlenend bedrijf op het gebied van grondverzet, transport  en agrarisch loonwerk. Onze dagelijkse werkzaamheden zijn zeer gevarieerd, echter één facet komt in alle werkzaamheden  steeds weer naar voren, namelijk;  de verhuur van machines met ervaren en gekwalificeerd personeel.

Sinds onze overgrootvader Adriaan Kloosterman in 1915 in de omgeving van Kapelle met paard en maaibalk begon, is er veel veranderd. We zijn in 100 jaar tijd gegroeid van een eenmanszaak naar een brede dienstverlener met vakkundig personeel en een eigen modern machinepark. Onze waarden zijn echter hetzelfde gebleven; passie voor het vak, gevoel voor innovatie en een sterke drijfveer om het steeds beter te willen doen.

Passie voor het vak

Aan de basis van al onze activiteiten ligt liefde voor het vak. Het agrarische loonwerk, het grondverzet en het transport. We zijn gepassioneerd over ons bedrijf en de mooie projecten die we mogen uitvoeren voor onze opdrachtgevers; agrariers, aannemers, waterschappen, Rijkswaterstaat, Provincie Zeeland en gemeenten.

Zeeuwse mentaliteit

Onlosmakelijk verbonden met Kloosterman BV is de provincie Zeeland. Onze roots, onze rijke historie en onze toekomst liggen besloten in het Zeeuwse landschap. van generatie op generatie is ons bedrijf doorgegeven met de boodschap er goed op te passen. Wij zien onszelf als hoeders van het nalatenschap van onze hardwerkende voorvaderen.

Innovatie en gedrevenheid

We willen alleen het beste eindresultaat afleveren. Kloosterman BV investeert daarom continu in nieuw materieel. Onze medewerkers zijn vakbekwaam, creatief en denken oplossingsgericht met de opdrachtgever mee. Die gedrevenheid om altijd het onderste uit de kan te halen, is typisch Kloosterman BV.

Duurzaamheid zit in onze natuur. We zijn ons er van bewust dat we met ons materieel een behoorlijke CO2 footprint kunnen hebben. Veel (grote) machines met nu nog hoofdzakelijk fossiele brandstoffen.

Ons duurzaamheids-bewustzijn is tweeledig; milieu en euro’s!

We zijn zuinig op ons materieel (en op onze mensen). Dat wil zeggen, we zorgen goed voor ze. We houden niet van verspilling, en dat uit zich in efficiënt werken en zo goed mogelijk onderhoud.

Het milieu en het doorgeven van een schone wereld aan de volgende generatie is een bewustzijn wat we misschien honderd jaar terug nog niet voor ogen hadden, maar waar we de laatste decennia wel serieus mee bezig zijn. Het sluit naadloos aan bij onze ‘zuinigheid’ in de positieve zin.

We hebben gekozen voor een certificering op de CO2-prestatieladder (ambitieniveau 3) van de Stichting Klimaatvriendelijk Aanbesteden en Ondernemen (SKAO).
Daarnaast hebben wij ons aangesloten enkele (regionale) sectorinitiatieven voor waardevolle kennisuitwisseling en actieve benadering.

Na deze presentatie wordt de algemene ledenvergadering gehouden.