NL Twente
Lezing | 15 december 2015

ZERO-E: Elske van der Fliert op 15/12/2015

Op dinsdag 15 december 2015 heeft ELSKE VAN DER FLIERT een bijzonder interessante lezing voor ons gehouden.
Elske is geen onbekende voor de ATC. Ze heeft al diverse lezingen voor verschillende ATC afdelingen gehouden. Zo heeft een bestuurslid van Twente haar al een keer mee mogen maken bij een lezing in Apeldoorn. Omdat ze een gigantisch breed pakket over allerlei energiebronnen ter beschikking heeft is iedere lezing die voor ATC geeft toch net weer anders. Vanwege de tijd die ze deze avond ter beschikking had konden niet alle energiebronnen de revue passeren en werd er gekozen een aantal energiebronnen tegenover elkaar te zetten om deze met elkaar te vergelijken.
Zoals gewoonlijk ging rond 19.30 uur de zaal open. Langzaam druppelden de bezoekers binnen, er waren ook een paar nieuwe gezichten te zien. Om stipt 20.00 uur begon Elske met de lezing. Eerst werden er een paar stellingen genoemd.
Bijvoorbeeld :
– Gaan de alternatieve brandstoffen het over 10 jaar winnen van de huidige brandstoffen (benzine / diesel) ?
– Rijden we over 20 jaar allemaal elektrisch ?
Daarna werd er met de bezoekers van deze avond contact gelegd door te vragen waar de leden werken of gewerkt hebben. Overheid / personen auto garage / Defensie / Schade branche / Truck / Motorfietsen. Door deze vraag te stellen wist ze concrete voorbeelden te geven die aansloten bij interesses en ervaringen van de leden en introducés die deze avond aanwezig waren.
Elske heeft haar eigen adviesbureau en weet veel en met een groot enthousiasme te vertellen. Haar insteek is het helpen met groener, schoner en slimmer rijden. Ze helpt diegene die het MVO beleid concreet moet maken, die een CO2 reductiedoelstelling heeft in te vullen, of die een wagenpark onder zijn of haar hoede heeft dat verduurzaamd moet worden.
Ze is van mening dat we nog heel lang kunnen blijven genieten van auto’s, vrachtwagens, motorfietsen en bussen, zonder luchtvervuiling, files en het opmaken van onze grondstoffen, gelooft ook dat dit niet kan als we het blijven doen zoals we het nu doen. Volgens haar spelen bedrijven hier een belangrijke rol in en met name die mensen binnen bedrijven die een uitvoerende rol hebben.
Door de geweldige interactie tussen Elske en de leden was het gevoelsmatig binnen no time tijd om de pauze te houden, terwijl dit toch op onze normale tijd, zo rond 21.10 uur was. Na de pauze ging Elske na goed succes met haar interactie verder.
Al met al het was heteen leerzame en leuke avond met veel stellingen en meningen van bezoekers. De avond werd rond 22.30 afgesloten.

ELSKE VAN DER FLIERT - ZERO-E op 15/12/2015