NL Utrecht
Lezing | 01 januari 2021

Engelandreis van 27 t/m 31 oktober 2015

Het landelijk ATC had een excursie naar Engeland georganiseerd waarvan u op de hoofdpagina een verslag kunt vinden. Een zevental leden vab de afdeling ‘t Sticht gingen ook mee en daarom hier ook een verslag van.
Dinsdag 27 oktober 2015.
Vertrek vanaf Hoek van Holland naar Harwich met de Stenaline. Op de boot gedineerd en overnacht.
Woensdag 28 oktober 2015.
Bezoek aan Jimmy’s farm gebrecht. Mooie rondleiding gehad en uitleg gekregen wat men op de farm verbouwd. Veel produkten die heer gekweekt worden, worden door James Oliver gebruikt om gerechten te maken. Lekkere koffie met gebak gehad.
Daarna The National Stud bezocht. Dit is een paardenfokkerij voor renpaarden. Uitgebreide uitleg gehad hoe een en ander in zijn werk gaat.
Daar de London Taxi Company wegens verbouwing gesloten was een bezoek gebracht aan het Coventry Transport museum. In dit museum is de autogeschiedenis terug te vinden van de auto’s die in Coventry ooit gebouwd zijn.
In Coventry ingecheckt in het Ramada hotel en daar lekker gegeten en gedronken.
Donderdag 29 oktober 2015.
Na een heerlijk ontbijt op weg naar de Land Rover fabriek in Solihull. Uitgebreide rondleiding gehad door de fabriek waar de laatste defender werden gebouwd, maar de nadruk lag toch op de fabricage van de Discovery en de Range Rover. Deze worden op een uiterst moderne lijn gebouwd met de nieuwste snufjes van robots en verbindingstechnieken.
Na dit bezoek vertrokken naar The Heights of Abraham. Hier gingen we met een kabelbaan naar boven om de groten te bezoeken. Uitgebreide uitleg over het ontstaan van de groten gekregen en daarna genoten van het uitzicht. Weer terug naar het hotel voor het diner en het ons verder gezellig gemaakt.
Vrijdag 20 oktober 2015.
Na het ontbijt vertrokken naar het Heritage Motor museum.
Een prachtig automuseum waar we een enthousiaste rondleiding kregen en veel historische kennis opdeden. Zeker de moeite waard om het te bezoeken.
Na hier de lunchte te hebben gebruikt vertrokken naar Cambridge. Ook hier stonden weer enthousiaste gidsen klaar die ons alle bijzonderheden over deze universiteitsstad lieten zien. Na een borreltje in het plaatselijk café vertrokken naar de boot. Daar ons laatste diner gehad en een afzakkertje aan de bar.
Zaterdag 31 oktober 2015.
Terug op Hoek van Holland. Iedereen gedag gezegd en na deze geslaagde excursie weer naar huis.
Rest ons noch onze chauffeur Berend te bedanken voor zijn goede zorgen.
Zie verder de fotoimpressie: https://picasaweb.google.com/100616804774049823482/ExcursieEngelandATC

Engelandreis van 27 t/m 31 oktober 2015