NL Amsterdam Kennemerland
Bedrijfsbezoek | 15 december 2022

Frans bloed in de automobielindustrie

Bezoek Visscher Classique 15 december a.s.

Wat is de oorsprong van de gigant Stellantis? Veel Franse automerken maken deel uit van deze gigant. Tijdens ons bezoek aan Visscher Classique krijgen we een beeld hoe met name de Franse merken zich hebben ontwikkeld.

Aan de hand van opeenvolgende modellen zien we hoe merken als Chrysler, Peugeot en Citroën de markt hebben gewonnen. Dit ging uiteraard gepaard met overnames, badge engineering, samenwerkingsverbanden en afstoten van merken.

Nieuwe merken als Talbot-Sunbeam kwamen en verdwenen weer evenals de bijzondere merken Simca en Matra.
Bij Visscher Classique zullen we kennis maken met de oorsprong van de automerken, met de bijzondere technieken van Kugelfischer injectie tot hydropneumatiek en met de designs van toonaangevende ontwerpbureaus als Bertone, Bertoni en Pininfarina.

Kortom, u komt ogen en oren tekort wanneer de heer Visscher u rondleidt langs deze historische ontwikkelingen . Als voormalig Peugeot – Citroën dealer deelt hij met u de feiten in heden en verleden.

INSCHRIJVEN VÓÓR 11 DECEMBER per e-mail secretaris@atc-ak.nl of secretaris@atc-nh.nl
Geen kosten voor leden van ATC afdelingen A’dam-Kennemerland en Noord-Holland-Noord