NL Oost-Brabant
Lezing | 01 januari 2021

Geslaagd evenement bij Harley-Davidson Central te Veghel

ATC OOST BRABANT BEZOEKT CENTRAL HARLEY-DAVIDSON
Eind vorig jaar benaderden we Central Harley-Davidson in Veghel met de vraag of ze een van onze lezingavonden wilden verzorgen in Mierlo. Dat resulteerde in een uitnodiging om er eens over te komen praten want men wist zo een, twee, drie niet wat er verwacht werd. Dus werd er een bezoek gebracht aan het Veghelse bedrijf waar we in gesprek met vestigingsmanager Frank Delissen al vlug bezig waren met het plannen van een excursie naar Veghel. Gewoon omdat daar de beleving en het enthousiasme dat bij dit merk hoort het beste is over te brengen.
Er was voor zestig man ruimte om er bij te zijn en nog nooit was een excursie zo vlug volgeboekt. Op donderdag 2 april was het zover. Vanaf 19.30 uur stroomden de leden binnen en raakten meteen onder de indruk van vele chroom, leer, special paint jobs in de hoogste hoogglans of het matste matzwart. Na de koffie werden we officieel welkom geheten en werden we in groepjes het bedrijf rondgeleid.
Frank Delissen vertelde wat over de historie van H-D en over het bedrijf Central. In de kledingshop werden we door Marianne en Cindy bijgepraat over de Harley-Davidson kledinglijn en de gedachte achter het design en fabricage ervan. Immers het is pas goed als er Harley-Davidson opstaat. In de werkplaats kregen we van Peter van de Velde het een en ander te horen over de techniek van H-D. Alles kon mooi uitgelegd worden aan de hand van de aanwezige motoren en een mooi opengewerkt motorblok met versnellingsbak. Smullen daar voor ons als techneuten. In de showroom werden de verschillende modellijnen, families noemen ze dat bij Harley, aan ons voorgesteld door Arnold Driessen. Wisten we meteen waarom wij naar Veghel waren gekomen. Zo’n presentatie kun je niet houden in een zaal 30 km van huis. Hier in de showroom werd een enthousiasme opgewekt dat er voor zorgde dat het programma enkele uren langer duurde dan was gedacht.
Echter het mooiste moest nog komen. Degene die een geldig motorrijbewijs konden tonen werden uitgenodigd voor een proefrit op verschillende modellen. Ondanks het frisse maar droge weer zagen we veel glunderende gezichten bij degene die van die mogelijkheid gebruik hebben gemaakt. Machines als de Street 750 tot de Ultra Classic 110 Screaming Eagle konden aan de tand gevoeld worden. We hadden er moeite mee om de contactsleuteltjes weer in te leveren. Onder het genot van hapjes en drankjes was het nog gezellig nakaarten over deze zeer indrukwekkende motoren. Het werd door onze voorzitter mooi verwoord: “Je hebt avonden en bijzondere avonden en dit was een heel bijzondere”. Volledig mee eens en vanaf hier willen we het team van Central Harley-Davidson nogmaals hartelijk danken voor de geboden mogelijkheid om kennis te maken met hun en hun merk.

Geslaagd evenement bij Harley-Davidson Central te Veghel