NL Utrecht
Lezing | 01 januari 2021

GMTO – Dinsdag 25 oktober 2016

De heer Arjan Woudstra, senior trainer bij GMTO, gaf op dinsdag 25 oktober 2016 een lezing over Hybride- en Elektrische voertuigen voor de ATC ‘t Sticht bij de IVA in Driebergen.
Onderwerpen die behandeld werden waren:
Techniek Hybride en Elektrische voertuigen
Werken met Hoog Voltage
Veiligheid en normering
Diagnose en de benodigde apparatuur
Voor het veilig werken bij hybride- en EV voertuigen is de norm NEN9140 opgesteld. De heer Woudstra gaf aan hoe dit het beste gedaan kan worden en bij de informatie en training bij GMTO gaat men zelfs een stapje verder dan de normering aangeeft om de veiligheid van de monteur te verhogen.
Een belangrijk aspect is ook dat het personeel die aan huybride- en EV voertuigen werkt hiervoor gediplomeerd moeten zijn en dat de werkplekken voor deze voertuigen goed gemarkeerd moeten zijn.
De heer Woudstra vertelde ook hoe het beste een diagnose gesteld kan worden en welke apparatuur hiervoor nodig is. Hij benadrukte ook dat hybride- en EV voertuigen in de toekomst steeds vaker zullen voorkomen. De waterstofauto’s van de toekomst hebben uiteindelijk een elektrische aandrijving. GMTO zet zich dan ook in om voor een goede opleiding te zorgen.
Informatie knt u vinden op www.gmto.nl en voor de normering op www.nen.nl
Toch een belangrijke lezing, vooral voor de toekomst en dit had dan ook veel aandacht van onze leden.
Voor fotoimpressie klik op bijgaande link: https://photos.google.com/photo/AF1QipN0_U4Oikf64UpX93P4yGLDaJCgnGmh5fgG…

GMTO - Dinsdag 25 oktober 2016