NL Amsterdam Kennemerland
Bedrijfsbezoek | 12 november 2018

Hoe houd je een groot aantal stadsbussen 100% inzetbaar?

Deze avond geven Robert Welboren (maintenance engineer, GVB Garagebedrijf) en zijn collega’s van GVB Garage West hierop het antwoord. Aan bod komen bijvoorbeeld de werklast buiten de spitsuren, de onderhoudsvraag bij lagere en hogere kilometrages, de directe contacten met de busfabrikanten en de exploitatie van de bussen.

Na deze introductie volgt  een rondleiding door de werkplaats. We nemen een kijkje in de keuken bij de afdelingen onderhoud, reparatie, bandenwissel, elektronica, tankstraat en wasstraat. De voertuigen beschikken over een 24 Volt systeem en hebben tal van elektronisch aangestuurde componenten die de veiligheid en het comfort voor reizigers en bestuurders waarborgen. Hierover hoort u meer in de afdeling elektronica.

Ook maakt u kennis met de bouw van de stadsbus. Om de wagenvloer vlak en laag bij de grond te houden zijn speciale assen gemonteerd, is een speciaal chassis gebouwd en is de motor in een relatief kleine ruimte ingebouwd.

Doorgaans zijn de GVB werkplaatsen niet geopend voor het publiek.Voor ATC leden wordt nu een uitzondering gemaakt en is dit bezoek dus een unieke kans!

U kunt aan dit bezoek deelnemen op voorwaarde dat u zich aanmeldt bij Richard van den Berg onder vermelding van uw naam en naam van het bedrijf waar u werkt, e-mail secretaris@atc-ak.nl (uw gegevens worden na het bezoek vernietigd).

U ontvangt vervolgens een persoonlijke uitnodiging, die u toegang verleent tot het parkeerterrein en de receptie.

PS: Wij adviseren u werkschoenen mee te nemen. Hiermee mag u ook de werkplekken betreden.