NL Utrecht
Lezing | 01 januari 2021

Kleinjan Dieseltechniek en Kroonoil bedrijfsbezoek op 11 april 2014

Op 11 april 2014 bracht onze afdeling een bezoek aan Kleinjan Dieseltechniek te Nijverdal.
Na een uitgebreide lezing over dieseltechniek, het reviseren van verstuivers en dieselpompen en alle daarbij behorende problemen kregen we een rondleiding door het bedrijf. Hierbij konden we zien hoe de diagnoses en revisies in de praktijk in zijn werk gaan.
Hierna kregen we een goed verzorgde lunch, waarna we vertrokken naar Almelo om een bezoek te brengen aan Kroon Oil.
Ook bij Kroon Oil werden we weer hartelijk ontvangen en kregen we eerst een rondleiding door het bedrijf.
Daarna werden we op de hoogte gebracht van alle in en outs over olie en aanverwante producten. Een sterk punt dat naar voren kwam was her feit dat het niet meer mogelijk is om met één soort olie alle modellen te bedienen. Fabriekanten schrijven tegenwoordig zulke speciale eisen voor dat zelfs binnen één soort olie bv 5W40 nog verschil per merk kan zijn.
Beide bezoeken waren zeer leerzaam en werden door onze leden zeer gewaardeerd. Dus ook dank aan deze bedrijven dat we hen mochten bezoeken.

Kleinjan Dieseltechniek en Kroonoil bedrijfsbezoek op 11 april 2014