NL Utrecht
Lezing | 07 juni 2022

Lezingavond – Explora werkplaats inrichting

Beste ATC collega’s,

Graag nodigen wij je uit voor een zeer leerzame presentatie van de werkplaatsinrichter Explora door Hans van der Zwaag en Steven Witte.

Onderwerp: Calibreren van (ADAS) rijhulpsystemen

Rijhulpsystemen assisteren de bestuurder bij het autorijden en verhogen de veiligheid.

De huidige ADAS-systemen, zoals o.a. parkeerhulp, rijstrookassistentie, noodremsysteem en  adaptieve cruisecontrol  moeten wel gecalibreerd worden. Het calibreren van deze systemen is niet moeilijk als je de kennis en de apparatuur hebt, maar het moet wel met grote precisie gebeuren. Explora helpt ons hiermee op weg, want zij beschikken over de kennis en met hun Texa systeem is het allemaal mogelijk.

ADAS wordt verplicht op alle nieuw gehomologeerde auto vanaf 1 juli 2022 en vanaf 1 juli 2024 op alle nieuw te leveren auto’s, dus mis deze avond niet en zorg dat je kennis op peil blijft met betrekking tot deze systemen, waar de nieuwe auto’s mee uitgerust worden.

Datum:                Dinsdag 7 juni 2022, Aanvang 19.30 u, toegang vanaf 19.00 uur

Locatie:               Schadenet Vianen B.V., Placotieweg 8, 4131 NL Vianen    LET OP! Andere locatie!

Het programma ziet er als volgt uit:

• Korte Introductie in de kantine over ADAS door Hans van der Zwaag
  • ADAS-systemen in de werkplaats, praktische uitleg door Steven Witte
  • Demonstratie, hoe werkt het calibreren?
  • Rondvraag

Schadenet Vianen B.V. stelt de ruimtes ter beschikking en autobedrijf Kooijman stelt een voertuig beschikbaar, waar deze rijhulpsystemen op zitten.

Introducés en andere geïnteresseerden zijn natuurlijk van harte welkom.

In de maanden juli en augustus 2022 zijn er geen lezingen of bedrijfsbezoeken gepland en we zien je graag in september weer terug.

Heb je je al aangemeld voor het Jubileumfeest van ATC 75 jaar op zaterdag 25 juni a.s bij Metropole in Druten?  Aanmelden kan nog tot uiterlijk 25 mei 2022 op de onderstaande link.                       Zonder aanmelding is helaas geen deelname mogelijk! https://ymlpmail2.com/56ed6jswaraewjqsaxaqyeagaeejw/click.php

Historie alleen zichtbaar voor leden.

Login om de historie te bekijken.

Inloggen