NL Arnhem-Nijmegen
Lezing | 01 januari 2021

Livestream door HT Rally Raid Husqvarna Racing over de Dakar Rally

HT Rally Raid Husqvarna Racing is gevestigd in Vorden en wordt geleid door Henk Hellegers. Henk bestiert al vele jaren dit team waar private motorrijders een zogenaamd “all-in” arrangement kunnen boeken om mee te kunnen doen aan de Dakar Rally, de zwaarste rally ter wereld.
Dakar is de meest ultieme beproeving voor mens en machine en in dit geval motoren. Maximaal 8 rijders kunnen mee met het team en alles wordt dan voor hen verzorgd. De meeste rijders zijn ex-fabrieksrijders die de kwaliteit van een fabrieksteam zoeken en dat vinden bij HT Rally Raid Husqvarna Racing.
Het enige wat de deelnemer moet meenemen zijn aantoonbare cross-skills (er moet een test afgelegd worden), een motorpak, identiteitspapieren en geld. Het team van Henk zorgt voor de motoren, voor (schade-)reparatie van de motoren, motoronderhoud en opvang van de rijders. Elke dag vanuit een ander bivak midden in de natuur.
Tijdens deze livestream laat Henk via video’s en foto’s zien hoe de verplaatsingen gaan, hoe de rijders er aan toe zijn, vertelt hij geanimeerd wat er allemaal moet gebeuren om 8 rijders in de wedstrijd te houden en waarom Husqvarna de motor voor hen is.
Daarnaast is het bedrijf van Henk ook agent van de ASO (de organisator van de rally, maar ook van de Tour de France). Hij weet dus precies waar je aan moet voldoen en wat de minimale kosten zijn om mee te kunnen doen.
Wil je het antwoord op al deze vragen weten, of heb je zelf nog vragen? Klik dan hier om de livestream terug te kijken

Livestream door HT Rally Raid Husqvarna Racing over de Dakar Rally