NL Utrecht
Lezing | 01 januari 2021

Nieuwjaarsbijeenkomst 20 januari 2015

Op 20 januari 2015 hield onze afdeling zijn traditionele nieuwjaarsbijeenkomst. Hierbij waren ook de partners van de leden uitgenodigd en werd er vandaag geen autotechnische lezing gehouden.
Onze voorzitter, Wim Donkervoort, opende de avond met een terugblik op het afgelopen jaar. Hij schetste dat het in de autobranch over het algemeen niet zo gunstig ging maar dat onze afdeling qua leden en belangstelling stabiel bleef.
Twee jubilarissen werden in het zonnetje gezet daar zij al 25 jaar lid zijn van onze afdeling. Te weten: Martin Poort en Frans Verwegen. Martin Poort is ook nog een tijd bestuurslid geweest Met een speld en bloemen gingen ze weer naar huis.
Na deze introductie gaf de heer Leo Gensen een lezing over zijn passie als imker. Leo Gensen heeft een imkerbedrijf in Wijk bij Duurstede waar hij workshops en cursussen geeft en uiteraard ook honing verkoopt. Hij vertelde op geanimeerde wijze over de bijen, het ontstaan van bijenvolken. Hoe de verschillende bijen werken, zoals de koningin, de wespen, de hommels, de honingbij, de dar en de werkster.
Hij gaf aan hoe de bestuiving plaats vindt en dat de bijenvolken gehuurd worden om in boomgaarden voor deze bestuiving zorg te dragen. Ook liet hij zien hoe de honing tot stand kwam en verwerkt wordt. Voor de aanwezige leden was er een potje honing beschikbaar om mee naar huis te nemen.Door de leden werden veel vragen gesteld en adequaat door de heer Gensen beantwoord.
Na afloop van de lezing was er een hapje en een drankje verzorgd door de catering. Met dank aan de familie Boekhout/Faber, die de catering verzorgde.
Voor de fotoreportage klik op onderstaande link.

Nieuwjaarsbijeenkomst 20 januari 2015