NL Utrecht
Lezing | 01 januari 2021

Nieuwjaarsreceptie ATC ‘t Sticht 20 januari 2018

Op 20 januari 2018 had onze afdeling weer zijn traditionele nieuwjaarsbijeenkomst.
Dit keer vond het plaats in Papendrecht bij de Stichting Historische Verbrandingsmotoren SHVP.
Na een glaasje champagne, een kop koffie en een lekkernij werd de bijeenkomst geopend door onze voorzitter de heer Wim Donkervoort.
De heer Donkervoort gaf een uiteenzetting over de situatie in de autobranch en in het bijzonder over onze afdeling.
De afdeling bestaat dit jaar 70 jaar en hier wordt extra aandacht aan gegeven. In de loop van het jaar komt nog een aparte activiteit hiervoor.
De jubilarissen van onze afdeling werden extra in het zonnetje gezet.
Hierna werd de heer Peter Reichwein bedankt voor het ter beschikking stellen van het museum en de zorg voor de catering.
De dames gingen voor een workshop bloemschikken naar een andere locatie en de heren kregen een rondleiding door het museum.
Het museum heeft 31 verbrandingsmotoren die gebouwd zijn tussen 1927 en 1977. Alle motoren werken. De heer Peter Reichwein had over alle motoren wel een verhaal en liet zien hoe deze gestart moesten worden en de bijzonderheden wanneer de motoren eenmaal draaide. Er waren vele bekende merken zoals MAN, Deutz, Kromhout, Werkspoor, enz.
Na afloop van de rondleiding kwamen de dames weer terug met de werkstukken. Er zaten prachtige creaties bij.Hulde aan de begeleidster van de bloemschikworkshop.
De bijeenkomst werd afgesloten met een goed buffet.
Het bestuur hoopt dat er volgend jaar wat meer leden zullen komen, daar dit toch een door de aanwezige leden een zeer geslaagde dag was.
Zie verder de fotoreportage: https://photos.app.goo.gl/EPKDAYrr92wARx092

Nieuwjaarsreceptie ATC 't Sticht 20 januari 2018