NL Utrecht
Lezing | 01 januari 2021

Nieuwjaarsreceptie van 14 januari 2017

De nieuwjaarsreceptie van onze afdeling werd dit jaar gehouden in het Streekmuseum Baron van Brakell in Ommeren ( http://www.streekmuseumbaronvanbrakell.nl/ ) Het museum is gevestigd op het landgoed Den Eng in Ommeren. Dit museum informeert de bezoeker over het verleden van de Betuwe.
Het wonen en werken in de Betuwe wordt belicht. De Streekgeschiedenis en het gebruik van boerenwagens en alle attributen die vroeger in het boerenbedrijf gebruikt werden worden getoond.Via de foto’s krijgt u een indruk van het museum, zie ook hun website.
Bij aankomst konden we eert het museum bezoeken en kregen daarna een kop koffie met gebak.
Zoals gebruikelijk bij de nieuwjaarsreceptie werden eerst de jubilarissen gehuldigd. De heren G.J.Pijper en H. van Sijtvelt voor 40 jaar lidmaatschap en de heren A.A. Baak, B. v.d. Boogaard en J.F.C. Tiemeyer voor 25 jaar lidmaatschap.
Onze voorzitter de heer W. Donkervoort gaf nog overzicht over het afgelopen verenigingsjaar en een visie op de toekomst.
Na het officiële gedeelte gaf de heer Frans van Bussel een interessante lezing over vogels die in Nederland voorkomen.Hierbij zijn veel trekvogels, waarvan de ene soort doortrekt naar het zuiden en andere juist uit het Noorden naar Nederland komen. De diverse soorten werden besproken en kregen we ook tips wat het beste is om deze dieren de winter door te helpen.
De middag werd besloten met een kopje soep en een broodmaaltijd.
Van veel leden kreeg het bestuur complimenten over de nieuwe opzet van de nieuwjaarsreceptie.
Voor foto’s klik op onderstaande link

Nieuwjaarsreceptie van 14 januari 2017