NL Rotterdam
Excursie | 29 maart 2023

Packard Museum

Het is bijna niet voor te stellen. Zeven jaar geleden kende Bert Roubos het automerk Packard niet eens. Nu is zijn collectie met 36 auto’s uitgebreider dan die van het National Packard Museum in het Amerikaanse Warren.

Bezoek aan de prachtige "Dutch Packard Collection"

De 40 aanwezige leden hebben genoten van de prachtige collectie.

De levensloop* van Bert is op zijn zachtst gezegd bijzonder te noemen. Bij de introductie heeft Bert uitgebreid hierover verteld en natuurlijk ook hoe de prachtige “Dutch Packard Collection” uiteindelijk is ontstaan in Bleiswijk.

Na de introductie en de heerlijke koffie, thee en “Packard” gebak, prima verzorgd door Bert en zijn vrouw Louise, zijn we de collectie aan het bekijken gegaan. Bert was altijd in de buurt en werd overladen door vragen van de aanwezigen. De anekdotes waren talrijk en bovenal heerlijk om naar te luisteren.

De middag was snel om en Bert en Louise hadden dus moeite om het museum op tijd te ontdoen van de enthousiaste ATC-bezoekers. Iets wat naar hun zeggen wel vaker voorkomt!

Een prachtige middag, op bezoek bij fijne mensen was rond 5 uur weer ten einde.

(*) omschreven in het boek “Vlammetjes Fxxking Hot!” wat iedere bezoeker mee naar huis kreeg.