NL Utrecht
Lezing | 21 maart 2023

Presentatie Restauratie Wolseley 12/48 Doctors Coupé door Hans Donkervoort

Beste ATC leden,

Hierbij nodigen wij je uit voor de lezingavond in maart. Ons trouwe ATC lid Hans Donkervoort geeft een presentatie over de restauratie van zijn Wolseley 12/48 Docters Coupé, bouwjaar 1936  . Hans heeft de auto in 2008 tijdens zijn werkzaamheden als schade-expert gevonden in een schuur. Het was niet best gesteld met de auto maar de afgelopen 14 jaar dat Hans er in eigen beheer aan gewerkt heeft is deze in nieuwstaat gebracht.

Hans zal een impressie geven aan de hand van zijn eigen website waarop honderden foto’s staan van de restauratie werkzaamheden.

Wolseley is een van de oudste Britse merken, zoals je wellicht weet bestaat het merk niet meer. Tijdens de presentatie zal Hans je meer vertellen over dit merk. Je kunt je wel voorstellen als het merk niet meer bestaat, afgezien van het bouwjaar, wat dat betekent om aan onderdelen te komen.

De zoektocht naar onderdelen zullen wij op deze avond horen en ook van de onderdelen die niet meer te vinden waren welke gemaakt moesten worden, het kostte de nodige energie. Met recht geldt hier het laatste van de volgende spreuk: ‘’de geleerden hadden bedacht hoe het moet maar de vakmensen maakte het met hun handen’’.

Het is indrukwekkend om te horen hoe dat allemaal is gegaan.

Datum: 21 maart 2023,

Locatie:  MBS Beton (1e etage), Energieweg 2, 3762 ET te Soest.

Aanvang presentatie Hans Donkervoort 20.00 uur, inloop vanaf 19.30 uur

Het beloofd interessante en ontspannen avond te worden waar wij als techneuten van zullen genieten.

Introducees zijn van harte welkom.

De ATC zorgt voor de koffie en de snacks in de loop van de avond.

Wij zien je graag op deze avond.

Met vriendelijke groet,

Bert van den Boogaard

Lezingcoordinator ATC Utrecht

Restauratie van een Woleseley 12/48 Docters Coupé

Op dinsdag 21 maart gaf ons lid Hans Donkervoort een lezing over de restauratie van een Woleseley 12/48 Docters Coupé uit 1936

In 2008 vond hij de Wolseley in een schuur en alhoewel hij in zeer slechte staat was wilde hij hem meteen kopen en opknappen. Hiervoor moest er in zijn eigen schuur nog wel even ruimte gemaakt worden.

Met ondersteuning van veel foto’s vertelde Hans hoe de restauratie plaats vond. Veel chassisdelen en plaatwerk moest hij zelf maken. Ook diverse houten vergane onderdelen moesten opnieuw gemaakt worden.

Veel andere onderdelen en gegevens heeft hij overal vandaan weten te halen, vooral bij diverse autoclubs van dit merk.

Met tussenpossen is de auto in 14 jaar opgeknapt en goedgekeurd door de RDW, zodat er mee gereden kan worden.

Het verhaal kunt u terug vinden op zijn site: www.donkervoort.info

Een kleine impressie van de lezing kunt u vinden op: https://photos.app.goo.gl/q7muMMfseBaDk2FX6

Link even kopieren en in je browser plaatsen.