NL Zwolle
Bedrijfsbezoek | 16 februari 2023

RDW Zwolle : kom eens binnen kijken!

Beste ATC leden, Keurmeesters en Belangstellenden,

De  lezing van 16 februari 2023 wordt gegeven door de heer Bennie Geerdsmedewerker van Het APK Centrum van het RDW.

Het gaat over de recente aanpassingen van de APK keuringseisen en wat daaruit voortvloeit.

De onderwerpen die worden behandeld zijn:

• De jaarlijkse update van de APK keuringseisen
  • De wijzigingen van de vereiste apparatuur
    ( o.a. de spelingdetector voor AKK I en III)
  • APK cijfers
  • Uitlezing van brandstof verbruiks gegevens
  • Deeltjes teller voor de dieselvoertuigen
  • Voortgang van de APK III voor landbouwvoertuigen
  • Uitbreiding van de tachograaf verplichting en de nieuwe eisen daarvoor

Dit laatste onderwerp wordt nu ook voor APK II bedrijven interessant omdat een groot aandeel van de bestelbusjes onder die regeling gaan vallen.

Naast deze onderwerpen zal er voldoende gelegenheid zijn om vragen te stellen.

Daarnaast is het ook mogelijk de beschikbare apparatuur in het keuringsstation te bekijken.

Plaats:                      RDW Keuringsstation Zwolle , Ossenkamp 2,  8024 AE Zwolle

Datum:                    Donderdag 16 februari 2023

Aanvang:                19.30 uur- inloop vanaf 19.00 uur

Verwachte einde: 22.00 uur

ter info: Ook automaterialenleverancier Koskamp te Den Ham attendeert zijn bedrijven/klanten in onze regio op de mogelijkheden voor dit bedrijfsbezoek!

We verwachten daarom veel belangstelling voor deze lezing.

Daarom vragen we u zich als deelnemer op te geven , svp voor  woensdag 1 februari 2023.  Dan kan via één van onderstaande bestuursleden ,  of simpelweg  op deze webpagina, via het blok “aanmelden”

Dolph Amsing           0651573761    dolph.amsing@hotmail.com

Albert Krol                 0636298802    a.krol@hotmail.com

Gerwin Spijker          0610750462   spijker.info@ziggo.nl

Arend Tuinman        0644124984   arendtuinman@hotmail.com

RDW Zwolle bedankt voor deze succesvolle avond

Een terugblik op een succesvolle avond bij de RDW in Zwolle.

Er was dan ook een grote belangstelling voor deze RDW avond.

o.a Bennie Geerts en Edwin Heemrood hebben veel te vertellen over de veranderingen in de APK en Regelgeving.

De onderwerpen die worden behandeld zijn:

·         De jaarlijkse update van de APK keuringseisen

·         De wijzigingen van de vereiste apparatuur

( o.a. de spelingdetector voor AKK I en III)

·         APK cijfers

·         Uitlezing van brandstof verbruiks gegevens

·         Deeltjes teller voor de dieselvoertuigen

·         Voortgang van de APK III voor landbouwvoertuigen

·         Uitbreiding van de tachograaf verplichting en de nieuwe eisen daarvoor

Hierbij komen in de loop van de avond natuurlijk voldoende respons van de ATC leden. Vooral over de tacho en de verbruiks meting werden uitvoerig besproken .

Maar het werd wel duidelijk dat er veel gekoppeld is aan het voorwerk vanuit Brussel waar we met z’n allen mee moeten dealen. Maar Bennie kan het met voldoende humor op de menigte overbrengen waarbij de kost zeker niet te zwaar is gevallen. We hebben er veel goede reacties van ontvangen.

Ook waren er veel RDW medewerkers die hun inzet hebben gegeven . En nu we er toch zijn, even gezellig bij te praten!!  Daar is normaal tijdens het werk vaak geen tijd voor en op deze avond onder het genot van een hapje en een drankje wel.

RDW Bedankt  namens het bestuur van ATC Zwolle.