NL Deventer-Zutphen
Excursie | 09 september 2014

Sterren kijken? Technischer dan u denkt!

9 september 2014 – Sterrenwacht Phoenix!
Wij gaan bij afdeling Deventer Zutphen het nieuwe seizoen beginnen met een onderwerp dat niet technisch lijkt, maar het wel degelijk is!
We brengen namelijk een bezoek aan de nieuwe sterrenwacht in Lochem!
Heeft u altijd al willen weten hoe we kunnen vaststellen hoe ver een ster van ons afstaat, of hoe we weten wat de temperatuur ervan is en als we een dampkring ontwaren ( binnen ons zonnestelsel bijvoorbeeld Saturnus of Mars ) hoe we dan er achter kunnen komen wat de samenstelling ervan is… En hoe je kunt “zien” dat er ergens om een planeet of een ster nog een planeet draait…. of hoe we kunnen zien dat ons heelal groter wordt…..
Veel vragen waar we graag een antwoord op zouden willen hebben. > lees verder op de pagina agenda
datum: 9 september – 19.30 uur start lezing / uitleg 20.00 uur
Toegang GRATIS voor leden met max. 1 introducé per lid
Vooraf aanmelden is niet nodig, wel melden bij de (herkenbare) ATC personen

Sterren kijken? Technischer dan u denkt!

geen verslag beschikbaar