26 augustus 2021

Hoe verkoop je motorreiniging? De motor als frituurpan

Flushen, reinigen of additieven toevoegen, je kunt natuurlijk wel het beste van het beste willen, maar je klant moet het wel willen betalen. En dat is niet altijd makkelijk. Welke tips hebben olieleveranciers?

Doe alleen het hoogst noodzakelijke maar, want ik rijd heel weinig.” Je hoort het klanten zeggen. “Wij horen het ook”, zegt Tunap. “Onze klanten willen dat niet”, of: “De onderhoudsfacturen zijn al zo hoog.”

Goed en eerlijk advies

“Probeer de klant niet te overtuigen, maar geef hem een goed en eerlijk advies”, zegt Mécatech-leverancier Dupag. Dat vraagt wel kennis en kunde van de receptionist of serviceadviseur. Daar