05 augustus 2021

Hyzon-waterstoftrucks uit Groningen: dit kun je verwachten

In het Groningse Winschoten verrijst een nieuwe fabriek. Daar worden binnenkort alle in Europa bestelde trucks van het merk Hyzon gebouwd. Drijvende kracht achter deze productielocatie is het bedrijf Holthausen, vooral bekend als gasdistributeur in Noord- en Midden-Nederland. Welke nieuwe kansen en uitdagingen deze waterstoftrucks brengen vertelt de firma in onze studio.

De uitzending van de AMT-ATC Livestream begint met een woord van directeur Carl Holthausen. Achter hem staat een omgebouwde DAF-waterstoftruck klaar voor aflevering. “Dit is een bakwagen, maar we bouwen ook vrachtwagens met PTO-aftak, trekkers met opleggers en ook bestelwagens.”

Carl benadrukt dat elke auto een aanhanger mag