14 december 2021

Onderhoud aan hybrides: aandachtspunten bij riemen en waterpompen

Hoewel er alles aan gedaan wordt om benzine- en dieselmotoren volledig van de weg te krijgen, gaat dat niet zomaar ineens. In stapjes gaan auto’s meer op stroom werken, het worden hybrides. En die gaan nog tien of meer jaren in de werkplaats komen. In een webinar belicht Gates welke bijzondere onderhouds- en reparatieproducten daarbij komen kijken.

Trainer Nico Bourgois begint met de reden waarom hybridetechniek opkwam, en welke vormen er zijn. Want het gaat bij hybrides zeker niet alleen over de Toyota Prius.

Het begon bij emissie- en verbruikseisen, die dwongen autofabrikanten hun motoren zuiniger te maken. Daarvoor trokken