21 maart 2022

Zo maakt Peugeot een radar-transparant merkembleem

Voor diverse ADAS-functies, en zeker voor de opstap naar autonoom rijden, heb je radar nodig. Hoewel Tesla meent dat Noord-Amerikaanse Model 3’s en Y’s wel zonder zo’n radar kunnen, zien de meeste merken dat anders.

Een radar zit vaak in of achter de grille. Dat kun je mooi wegwerken achter een merkembleem. Wat voor Peugeot goed uitkomt nu ze bij de 308 een nieuw ontwerp van hun embleem introduceren.

Juiste versie

In twee versies, want op een radar mag geen metaalhoudend deksel, zoals iets met chroom. In plaats daarvan is er op 308-en met radar een versie met indium,