31 maart 2022

Acht veelvoorkomende fouten bij airco-onderhoud: waar gaat het mis bij aircoservice?

Bij het gebruik van een aircoservicemachine kan veel mis gaan. Hoe komt dat? In dit artikel leggen we uit wat er in de aircomachine gebeurt en wat je moet weten over de machine. Doel: een goede kwaliteit aircoservice uitvoeren.

Voor we de operationele kant bespreken, eerst een korte uitleg over de componenten in een aircoservicemachine. De interne cilinder is het voorraadvat voor koudemiddel. Dat staat op een weegschaal om het juiste vulgewicht te bepalen. De compressor zuigt het A/C-systeem leeg. De olieafscheider scheidt de olie van het koudemiddel. De meegenomen olie komt in het reservoir voor de oude olie terecht.