04 juni 2021

Alliance Automotive Group koopt Winparts

Alliance Automotive heeft de online onderdelenshop Winparts gekocht. Alliance kan nu duidelijker onderscheid maken tussen de zakelijke en de particuliere klanten.

Winparts (110 medewerkers, 4.000 m2 magazijn, 250.000 auto‑onderdelen) is in de afgelopen zeventien jaren uitgegroeid tot de grootste Nederlandse webwinkel in auto‑onderdelen. Hoofdkantoor en magazijn zijn gevestigd in het Groningse Winneweer. Alliance Automotive zag de groei van Winparts en pakt met de overname van Winparts de regie over dit verkoopkanaal aan particulieren.

[intermezzo:2]

Particulier en vakmannen

In april jl. schoof Alliance Automotive het grossiersnetwerk PartsPoint naar voren voor de vakman in de autobranche. In het verleden liepen zakelijke en