20 mei 2021

ANWB, Bovag, RAI, VNA en Natuur & Milieu zijn voor rekeningrijden, AMT ook?

Ja hoor, het is weer zover. We gaan weer rekeningrijden! Een ‘unieke coalitie’ van belangenclubs wil dat het komende kabinet dat in een wet gaat vastleggen. Omdat het eerlijker is? Mwah, niet echt meer. Om de files te bestrijden dan? Nee joh, dat was vroeger! Vanaf 2030 moeten we gaan Betalen naar Gebruik omdat dat wonderen doet voor het klimaat. Echt waar?

In 2009 leek rekeningrijden dood en begraven. We hadden eraan geroken, de overheid publiceerde zelfs al tabellen met tarieven voor de verschillende auto’s, maar uiteindelijk besloten we toch dat er een onwelriekende geur afkwam.

Opborrelen

Uiteindelijk? Nou ja,