11 januari 2022

APK Keurmeester-quiz: twijfelgeval op remmenbank, dit is het antwoord

Remmen, altijd lastig, zeiden we bij de opgave van de laatste AMT APK Keurmeesterquiz. We maakten er een beetje een strikvraag van, maar aan de andere kant hielpen we ook weer door al vooraf te zeggen dat het een twijfelgevalletje was. Ter zake, wat was de vraag ook weer, wat het goede antwoord en wie verdienen er eeuwige roem?

Eerst de opgave, juryvoorzitter en PSB-trainer Martin Pardoel herhaalt ‘m nog even: “Tijdens de remtest van een personenauto die op 12 december 2017 in gebruik is genomen meet de keurmeester een relatieve beremming van 56 procent.

Tevens blijkt dat het remkrachtverschil