07 september 2021

Autoverkoop sukkelt, chiptekort schuldige?

Net als in de kabinetsformatie wil het maar niet vlotten met herstel in de auto nieuwverkoop. In juni leek de goede weg gevonden. Maar in de volgende twee maanden sloegen mooie plussen weer om in flinke minnen.

Mogen we het opvatten als veelzeggend, dat RAI/Bovag bij de laatste cijfers niet meer de prognose noemt van 400.000 jaartotaal, ofwel ruim tien procent groei tegenover vorig jaar?

Minder maatregelen

De afnemende druk van coronamaatregelen leek de automarkt behoorlijk goed te doen. Men kon weer de straat op en de winkel in. Het laatst rapporteerden we 72,5 % verkoopstijging in mei. Met