27 mei 2021

Brainbee PMU400-deeltjesteller, de beste keuze!

Voor je het weet is het 1 juli 2022. Vanaf dat moment kun je zonder gecertificeerde deeltjesteller geen jonge diesels meer keuren. Dat roept vragen op: om hoeveel auto’s gaat het? Is dat voldoende om de investering in een deeltjesteller terug te verdienen? En zo ja, welke moet je dan kiezen, de goedkoopste? Of de beste?

Bij hoeveel auto’s kun je na 1 juli 2022 de APK niet meer uitvoeren zonder deeltjesteller?

Dat heeft de staatssecretaris precies uitgezocht en in de Staatscourant gepubliceerd. Het zijn er bijna 1,4 miljoen. Ruim 100.000 daarvan zijn trucks en bussen. En het aantal dieselpersonenauto’s