27 mei 2021

DC of CPC: welk type deeltjesteller kies je?

Hij komt eraan, de deeltjesteller. Met nog een dik jaar voor de officiële invoering zijn er nu drie toestellen met NMi-goedkeuringscertificaat. De PMU 400 van Mahle-Brainbee is pas later dit jaar zover. Twee jaar geleden gingen daar namelijk alle ontwerptekeningen in de prullenbak. Reden: Mahle had geen vertrouwen in de breed gebruikte DC-techniek en kiest nu voor CPC. Moet je dat als autobedrijf ook doen?

DC of CPC? Wat is de beste deeltjestellertechniek? En heb je die ook nodig? Of wegen de voordelen niet op tegen de hogere prijs? Goede vragen. Voor we aan de antwoorden toekomen stellen we eerst