05 januari 2023

De Tesla Semi Truck is er, maar we hebben nog wel wat vragen…

Hoogstpersoonlijk trad Elon Musk op bij de overdracht aan PepsiCo van de eerste Tesla Semi uit productie. Drie jaar geleden kondigde Tesla de batterij-elektrische zware trekker aan, maar zoals vaker bij Musk-projecten duurde het iets langer. Nu hij er eenmaal is, roept de Tesla Semi wel wat vragen op.

De Tesla Semi zou luchtvervuiling fors moeten verminderen. Als de verkoopverwachtingen uitkomen, tenminste.
Die verwachtingen zijn wat naar beneden bijgesteld. In 2019 was de ambitie nog om dit jaar 100.000 Semi’s te produceren. Nu is sprake van half zoveel in 2024.

Hoe groot de hele Amerikaanse truckmarkt is weten