23 juli 2021

Diesels verkopen nog steeds het snelste

Het aantal verkochte gebruikte auto's in Nederland groeit. En de occasionvoorraden blijven dalen. Dus de prijzen? Die stijgen.

De online verkoop van autobedrijven aan particulieren van gebruikte auto’s in Nederland is in de eerste helft van 2021 9,8 procent hoger dan in de eerste helft van 2020. Online? Ja, databureau Indicata gaat uit van de tijd dat een occasion online wordt aangeboden. Zodra de auto van een occasionportal afgaat en niet meer terugkomt telt het als verkoop.

Wat ziet Indicata?

Allereerst dat het aantal verkochte gebruikte auto’s groeit. Ten tweede dat de occasionvoorraden blijven dalen. In juni 2021 daalde de