Onbeperkt onze artikelen lezen? Word nu nog lid!

Alleen voor leden

21 oktober 2021

Equipment voor meerwerk: waarom investeren in profielscanners, uitlijnapparatuur en ADAS-kalibratieapparatuur?

Als je bij binnenkomst de profieldiepte scant, krijgt je bandenapparatuur het druk, net als je uitlijnapparatuur. En doe je aanpassingen aan het onderstel, dan moet de ADAS-kalibratieapparatuur aan de bak. Kortom, met zo’n bandenprofielscan haal je nogal wat werk in huis. Welke apparatuur heb je nodig?

“De praktijk wijst uit dat er bij 32 % van de gescande voertuigen een uitlijnadvies wordt gegeven”, zegt Dennis Brünings namens Overlander. “Onze bandenprofieldieptemeter van Ravaglioli, waar je met de auto overheen rijdt, zorgt zo dus niet alleen voor een snelle en accurate bandendiagnose, maar verbetert ook het rendement van je uitlijnapparatuur.”

Voor groot