21 oktober 2021

Tips voor uitlijnbruggen en bandenapparatuur

Als je bij binnenkomst de profieldiepte scant, krijgt je bandenapparatuur het druk, net als je uitlijnapparatuur. Welke eisen moet je dan stellen aan je uitlijnbrug? En aan je bandenapparatuur?

Om geschikt te zijn voor uitlijnen moet een hefbrug aan een aantal eisen voldoen. AA-Equipment somt ze op: “Allereerst moet een hefbrug voorzien zijn van draaitafels en beweegbare slipplaten aan de achterzijde. Die zijn nodig om tijdens de afstelling zo min mogelijk wrijving van de wielen te veroorzaken. Wrijving zorgt namelijk voor spanning waardoor een verkeerde afstelling plaatsvindt.”

Waterpas

Tweede belangrijke eis is dat de brug waterpas staat: “Als dat niet