01 juni 2021

EV voor een habbekrats: subsidie op subsidie op elektrische auto

Weet je nog, de Nederlandse overheid geeft particulieren € 4.000 subsidie op een nieuwe elektrische auto en € 2.000 op een gebruikte. De Duitse overheid is guller én daar doet de autofabrikant nog een duit in het zakje. En wat nou als je ze alle drie laat betalen voor dezelfde auto? “Dan heb je € 11.000 korting op een elektrische Corsa van € 30.000, zegt Bas Oude Luttikhuis van MrWheelson. Daar willen we meer van weten.

Vroeger werden er in goede jaren meer dan 600.000 nieuwe personenauto’s op Nederlands kenteken gezet. Tegenwoordig wrijft de RAI zich in zijn handjes als