NL Utrecht
Lezing | 01 januari 2021

70 jaar ATC ‘t Sticht 8-9-2018

Op zaterdag 8 september 2018 vierde onze afdeling het feit dat deze is opgericht op 11 maart 1948. Onze afdeling bestaat dus al 70 jaar en gelukkig gaat het nog steeds goed.
Alhoewel we een autotechnische club zijn, werd dit feest gevierd in de trein, stoomtram en boot.
‘s Morgens om 7.31 vertrok de “Hondekop” vanaf station Amersfoort via Driebergen-Zeist, Bunnik, Utrecht en Breukelen naar Hoorn
Op de diverse station werden onze leden met partners via de omroepinstallatie welkom geheten.
In Hoorn zijn we overgestapt in de Stoomtram Hoorn-Medemblik, maar eerst hebben we het seinhuis, het emplacement, de werkplaats en het station bekeken.
Na de Stoomtramrit konden we het plaatsje Medenblik bezoeken.
Daarna gingen we aan boord van het museumschip “Friesland” om naar Enkhuizen te varen. Tijdens de vaart kregen we een Westfriese broodmaaltijd geserveerd.
Aangekomen in Enkhuizen hebben we uitvoerig het Zuiderzeemuseum bezocht.
Ter afsluiting gingen we vanuit Enkhuizen met de “Hondekop” weer terug naar huis.
Mede door het mooie weer was het een zeer geslaagde dag.
De foto’s spreken voor zich: https://photos.app.goo.gl/hb2wd963y2DGTEP89

70 jaar ATC 't Sticht 8-9-2018